Partneři
Kotva

  

   

  

 

  

   

 

PROJEKTY
Aktuality
On-line zápisy do 1. třídy pro školní rok 2021/2022
26.3.2021

Pro informace k on-line zápisu klikni na:

On-line zápis - podání přihlášky
26.3.2021

Pro zapsání dítěte do školy klikni na tento banner:

Slepé mapy
19.3.2021

Chceš vědět, jak jsi na tom s geografií? Vyzkoušej si slepé mapy. Odkaz najdeš v tomto článku nebo v sekci Výuka 

Nábor do sportovní třídy pro školní rok 2021/2022
28.2.2021

Jsi "páťák" a rád sportuješ? Informace o tom, jak se přihlásit do sportovní třídy najdeš v tomto článku nebo na Blogu školy.

Hledáme učitele s aprobací Pracovní činnosti
29.8.2020

Přijmeme kvalifikovaného aprobovaného učitele pracovních činností
(dílnaře). Na dobu určitou pro školní rok 2020/2021, úvazek tři hodiny týdně.
Zájemci se mohou hlásit osobně ve škole, na mail: skola@3zscv.cz nebo
telefonicky na 474 651 418.

Miloslav Hons, ředitel školy

Dlouholetá spolupráce s klubem zápasu CZECH WRESTLING Chomutov
13.8.2020

Přečtěte si zajímavé informace o dlouholeté spolupráci naší školy s klubem zápasu v tomto článku v sekci "Spolupráce s externími organizacemi".

Mapa webu

Slovo ředitele CZ

Vloženo: 19.8.2015 | Autor: Tomáš Křivan| Zobrazeno: 8253x |

Milé děti, vážení rodiče a přátelé,

 

otevřeli jste informační stránky nejstarší chomutovské základní školy. Byla postavena v letech 1892-1893 a od r. 1894 se v ní nepřetržitě vyučuje. Po celou dobu své existence se škola různě měnila a vyvíjela. Věřím, že se tento proces nezastaví ani v dnešní době, která nabízí obrovské možnosti všem, kteří ji chtějí využít. My, učitelé, a ostatní pracovníci školy proto usilujeme o to, aby se naše škola stala místem, které bude příjemné nejen našim zaměstnancům, ale především žákům. Jsem přesvědčen, že všem žákům jsou nabízeny stejné příležitosti k úspěchu a radosti. Určitě hodně závisí na žácích samotných a jejich rodičích.

 

Základní koncepce a zaměření naší školy vychází z následujících cílů. Chceme, aby škola byla místem příjemných zážitků, místem formování opravdových přátelství a učitelé byli těmi, na které budou děti rády vzpomínat a nebudou odvracet zrak, když je potkají na ulici. Škola se profiluje svým školním vzdělávacím programem KLÍČ K ŽIVOTU tak, že je zaměřena na výuku předmětu informatika, cizích jazyků a matematiky. Jsme přesvědčeni, že zaměření našeho programu umožňuje zavádět nové formy práce a poznatky moderní pedagogiky a nebrání v dosahování výborných výsledků při klasických metodách výuky. Učitelky na prvním stupni používají genetickou metodu pro výuku čtení a psaní. Vyučujeme Hejného metodou matematiku.

 

Chceme děti i rodiče více vtahovat do dění ve škole, naslouchat jim a přijímat jejich připomínky a nápady. Snažíme se vycházet vstříc odlišnostem jednotlivých žáků a využít jejich schopností. Budeme se snažit vyrovnávat méně příznivé výchozí podmínky jednotlivých žáků. Velkou pozornost budeme trvale věnovat výuce cizích jazyků.

 

Usilujeme o to, aby naše děti uměly správně formulovat a vyjadřovat svoje myšlenky, názory a nově získané vědomosti. Velký význam přikládáme tomu, aby žáci získali pevné základy ve studiu cizích jazyků, společně s poznáním nezbytnosti jejich aktivní znalosti a touhou po jejich zdokonalování. S tím souvisí i naše snahy o co nejširší využití možností zapojování do různých forem mezinárodní spolupráce. Velký význam přikládáme tomu, aby žáci získali pevné základy ve studiu cizích jazyků, společně s poznáním nezbytnosti jejich aktivní znalosti a touhou po jejich zdokonalování. S tím souvisí i naše snahy o co nejširší využití možností zapojování do různých forem mezinárodní spolupráce.

 

Stále se zabýváme tím, jak ve výchově každého žáka i ve své vlastní práci spojit dvě základní hodnoty - využití svobody s přijetím osobní a společenské zodpovědnosti. Jednou z největších hodnot, kterou můžeme dětem předat, je naučit je odpovědnosti sám za sebe i společné chování. Pouze člověk s vysokou úrovní kvalifikace a vyspělý po stránce morální může být úspěšný a spolehlivý. Obstojí ve společnosti i vůči sobě samému.Změny, které nás neustále provází, naopak nedávají prostor k pasivitě, ale i netoleranci, rasismu a xenofobii. I naše škola se stává multikulturní a snaží se etnickým odlišnostem vyjít vstříc. Vše při zachování OBČANSKÉHO PRINCIPU veškerého dění. Naším vzorem budiž sekulární, liberální školství prvorepublikového typu (politika v žádné podobě do škol nepatří; všichni žáci jsou si rovni, nijak se nerozlišují – jediným rozlišením je prospěch a chování).

 

Na závěr mi dovolte vyjádřit jedno přání směrem ke svým kolegům a rodičům. Berme, v té správné míře, naše děti jako partnery. Nezapomínejme, že jsou obory lidské činnosti (např. práce s informačními technologiemi), kde toho žáci vědí více než my a že jejich postřehy a nápady jim občas můžeme zcela vážně pouze závidět.

 

Mgr. Miloslav Hons, ředitel školy