Hned po příchodu do školy byli žáci rozděleni do 16 smíšených skupin, zahrnujících studenty všech ročníků druhého stupně. První dvě vyučovací hodiny strávili společným sledováním tematického filmu. Tento film poutavou a srozumitelnou formou přiblížil komplexní události druhé světové války, její tragické důsledky pro civilní obyvatelstvo a zdůraznil nenahraditelnou hodnotu míru. Promítaný snímek posloužil jako cenný úvod a poskytl žákům základní znalosti pro jejich následnou práci.
Po zhlédnutí filmu se žáci přesunuli do menších pracovních skupinek, kde se každá z nich zaměřila na specifickou část zadaného tématu. Hlavním úkolem bylo kolektivně vytvořit plakát, který nejen informativně představil vybranou historickou událost či aspekt války, ale zároveň vizuálně zprostředkoval emoce a pocity, které s ní souvisejí. Během dopoledne tak pod rukama žáků vznikla pestrá paleta originálních a myšlenkově bohatých výtvorů. Žáci aktivně spolupracovali nejen ve svých týmech, ale i s pedagogy, kteří jim ochotně poskytovali odbornou pomoc a usměrnění.
Tento projektový den se stal především cennou příležitostí k hlubšímu zamyšlení nad významem historické paměti a naléhavou potřebou usilovat o to, aby se podobné tragédie již nikdy neopakovaly. Aktivní zapojení žáků, jejich projevovaný zájem o danou problematiku a pozoruhodná kreativita jasně ukázaly, že i takto závažné téma lze zpracovat smysluplně, poutavě a s patřičnou úctou.
Patrik Kejha, žák 7.C









